Warto pamiętać, jakie są naturalne i domowe sposoby walki z powszechnymi schorzeniami

Biegunka, bóle głowy, stan zapalny układu moczowego – to przypadłości, które pojawiają się dość powszechnie. Zazwyczaj bardzo dobrą alternatywą dla medykamentów i suplementów diety są naturalne specyfiki.

fotogram - zdrowie

Autor: Olivier Duquesne
Źródło: http://www.flickr.com
stykówka - zdrowie

Autor: Charles Haynes
Źródło: http://www.flickr.com

Na bóle głowy skarży się wielu z nas. Zanim połkniemy medykament, poleca się postawić na masaż skroni. Niektórzy twierdzą, że skuteczny jest również masaż dużych palców u stóp. Doskonały może okazać się masaż karku. Warto rozważyć rozciągające ćwiczenia. Do masażu można użyć olejku lawendowego, rumiankowego, różanego czy miętowego. Przeciwbólowe działanie przypisuje się wyciągowi z kory wierzby i złocieniowi maruna. Wybraną metodę wspomoże orzeźwiający okład na głowę. Po drugie, dosyć często występującą dolegliwością jest zakażenie dróg moczowych. W tym przypadku zaleca się wizytę w przychodni, który z reguły przepisuje odpowiednie leki. Terapię warto wspomóc, przyjmując zaparzoną miksturę ziół, składającą się głównie z liścia mącznicy, ziela skrzypu. Co ważne, wskazane jest podjęcie działań, dzięki którym ograniczymy szansę, że zakażenie dróg moczowych jeszcze raz pojawi się. Chodzi o spożywanie znacznej ilości wody każdego dnia, ograniczanie alkoholu czy kofeiny.

Efektywne są też domowe sposoby na zaparcia oraz biegunki. Biegunkę może zwalczyć spożycie mniej więcej dwóch łyżek kawy sypanej czy trochę rozgotowanego ryżu. W walce z biegunką pomocne okaże się siemię lniane w formie kisielu bądź ciemna czekolada. Jeżeli chodzi o cenione sposoby na zaparcia, należy wskazać spożycie śliwek, zarówno świeżych jak i suszonych, oraz kapusty kiszonej, a także picie sporej ilości niegazowanej wody. Walkę z zaparciami wspomoże zaparzona mięta oraz ruch. Poleca się sięgnąć po truskawki, szpinak, surowy lub gotowany, oraz buraki. Ważna jest również profilaktyka. Funkcjonowanie jelit będzie skuteczniejsze, gdy zrezygnujemy ze słodkości czy śmieciowego jedzenia oraz wypracujemy nawyk spożywania dużej ilości wody, najlepiej nawet do 2 litrów codziennie.