W ostatnim czasie ilość pacjentów odwiedzających typową polską aptekę spadła

Na taki stan odzwierciedlający kondycję krajowego rynku farmaceutycznego wpływa kilka czynników. Pierwszym czynnikiem okazuje się być na pewno nasycenie rynku. W ostatnim okresie zaobserwować możemy, szczególnie w tych największych polskich miastach, wzrot liczby aptek.

kanapki

Autor: Charles Haynes
Źródło: http://www.flickr.com

Na każdej ulicy znajdziemy dwie, a często i trzy punkty apteczne obok siebie. Prócz tego, od 1 stycznia 2012 roku obowiązuje najnowsza ustawa refundacyjna. Nowe przepisy nakładają na apteki sztywne marże od leków podlegających refundacji. Farmaceuci nie mogą też stosować programów lojalnościowych, informować o upustach, rabatach i ofertach specjalnych na leki sprzedawane bez recepty. Wszystko to sprawia, że nim zdecydujemy się na otworzenie apteki powinniśmy się mocno zastanowić albo wybrać odpowiednią strategię. Na naszym rynku nie brakuje ofert sieci franczyzowych o utrwalonej już pozycji, jakie przed rozpoczęciem umowy z potencjalnym franczyzobiorcą starannie zgłębiają rynek, na jakim ma funkcjonować nowa placówka. Kiedy więc w naszym w projekcie jest apteka franczyza, może być doskonałym wyjściem. Propozycja franczyzowa kierowana jest do osób twórczych, zorientowanych na sukces w handlu w branży o wysokim zaufaniu społecznym, poszukujących pewnych zasad prowadzenia własnej działalności gospodarczej, stawiających na rozwój własny i wyzwania, a również pragnących wykorzystać otrzymaną wiedzę i doświadczenie w praktyce – polecam stronę nowafarmacja.com.pl.
Kolejną kwestią jest forma zakupu leków do naszej apteki. Grupa zakupowa aptek okazuje się być świetnym pomysłem na zaopatrzenie. W ciągu ostatnich lat znacznie zmieniła się sytuacja na polskim rynku detalicznym leków – tu znajdziesz grupy zakupowe aptek.

Pojawienie się sieci aptek wymogło na prywatnych właścicielach potrzebę dostosowania cen oraz prowadzenia zabiegów promocyjno-marketingowych. Jednym z wyjść ułatwiających konkurencję z sieciami są grupy dokonujące zakupów. Wspólne wielkie zamówienia w hurtowniach dają szansę negocjacji mniejszych cen.